Sammen med vennene Meeko, Flit og Percy seiler Pocahontas til England, men der må hun bestemme om hun vil dra tilbake til det kjente livet sitt eller følge hjertet i det nye landet.
Sammen med sine venner Meeko, Flit og Percy, seiler Pocahontas til England som fredsambassadør. Hun blir først forvirret av Londons underlige klesstil og bisarre kutymer, men blir snart venn med den kjekke engelskmannen John Rolfe. Men en mystisk fremmed dukker opp og tvinger Pocahontas til å velge mellom livet hun alltid har levd og veien til fremtiden.