Apenes kongerike: Kamplinjer
De store apene er intelligente og fascinerende dyr som deler mange egenskaper med mennesket. Ved hjelp av den banebrytende forskningen vi har fått gjennom arbeidet til primatolog Jane Goodall, kan vi se nærmere på de komplekse artene for å finne ut mer om deres kultur og personligheter. Apenes kongerike utforsker livene til disse mektige skapningene, og kampen om makt innad i klanene deres.