Nemesis
Statsadvokat Sylvia van Maele og Lars van Deurnen i Finansinformasjons- og etterforskningstjenesten slår seg sammen for å jobbe med økonomisk kriminalitet: en skyggeverden med postboksfirmaer, revisjonsspor i blindgater og brudd på og tøying av internasjonale skatteregler. Når grensene mellom Sylvias personlige og profesjonelle liv raser sammen, må hun stole på intuisjonen sin for å overleve.
Nemesis er en konspirasjonsthriller om økonomisk kriminalitet og skatteunndragelse på høyeste nivå i Nederland: en skyggeverden med postboksfirmaer og revisjonsspor i blindgater. Sylvia van Maele, statsadvokat i Haag, og Lars van Deurnen, etterforsker i Finansinformasjons- og etterforskningstjenesten, følger et spor med penger og drap i søket etter gjerningspersonene. De blir motarbeidet av en nådeløs elite som er desperate etter å beholde sin rikdom og makt uansett hva det måtte koste. Når grensene mellom Sylvias personlige og profesjonelle liv begynner å rase sammen, innser hun fort at reglene og skikkene som forhindrer henne i å gjøre jobben sin, er der av en grunn. Hun må lære å stole på intuisjonen sin for å overleve, selv om det betyr å kjempe mot de hun stoler mest på.