Action og eventyr, Komedie
Sist vi så Georg, levde han og kona Ursula lykksalige i den fredelige jungelen, og siden da har de fått sønnen Georg junior. Men alt er i ferd med å forandre seg, og svigermor, Beatrice, ønsker ikke å la datteren og barnebarnet sitt leve sammen med den klønete jungelkongen for alltid. Hun slår seg sammen med Ursulas eks, Lyle, for å hypnotisere Ursula til å forlate Georg, og utslette jungelen.