Mord på Nilen
Hercule Poirots ferie i Egypt om bord på en glamorøs elvebåt forvandles til en jakt på en morder når et perfekt pars idylliske bryllupsreise får en brå slutt. Med episke ørkenlandskap og de majestetiske Giza-pyramidene som bakgrunn, inneholder denne fortellingen om ustyrlig lidenskap og sjalusi en kosmopolitansk gruppe ulastelig antrukne reisende.
En kjærlighetstrekant som har gått galt er kjernen i denne vågale mysterie-thrilleren basert på Agatha Christies roman fra 1937 og det emosjonelle kaoset og de dødelige konsekvensene som følger av besatt kjærlighet. Den belgiske detektiven Hercule Poirots ferie i Egypt om bord på en glamorøs elvebåt forvandles til en skremmende jakt på en morder når et perfekt pars idylliske bryllupsreise får en brå slutt. En rik selskapsløve som tidligere var forlovet med en kjekk, arbeidsledig ungkar (som tidligere hadde et lidenskapelig forhold med hennes beste venn fra skolen) holder en overdådig bryllupsfest om bord på Karnak mens den seiler nedover Nilen, med en gruppe eksotiske og fantastiske mennesker som hevder at de er vennene deres. Som et resultat av karmaet som skapes når en person stjeler en annens kjærlighet, oppstår det komplikasjoner. Med episke ørkenlandskap og de majestetiske pyramidene i Giza som bakgrunn, inneholder denne fortellingen om ustyrlig lidenskap og lammende sjalusi en kosmopolitansk gruppe ulastelig antrukne reisende, og nok slu vendinger og overraskelser til at publikum må gjette helt til den siste, sjokkerende avsløringen.