Søvnløs i Seattle
En enkemann og sønnen hans flytter til Seattle for å starte på nytt. I et forsøk på å finne en ny kjæreste til den sorgrammede og søvnløse faren sin, ringer sønnen inn til et nasjonalt radioprogram.
Sam Baldwin er en enkemann som takket være knepene til den bekymrede sønnen blir motvillig deltager i et radioshow. Han blir øyeblikkelig en kjempesuksess hos tusener av kvinnelige lyttere som oversvømmer hans hjem i Seattle med trøstebrev. I mellomtiden er forfatter Annie Reed, inspirert både av Sams historie og klassiske Hollywood-romanser, overbevist om at det er hennes skjebne å møte Sam. Det er bare to problemer: Annie er forlovet med en annen mann og Sam er fortsatt ikke klar over at de er skapt for hverandre.