Havets underverker
Stillehavet er det største, dypeste havet på planeten. Det inneholder de mest ekstreme miljøene i naturen, fra dype havpassasjer til undersjøiske vulkaner; tropiske laguner til sørlige farvann ved Antarktis.
Stillehavet er det største, dypeste havet på planeten. Det inneholder de mest ekstreme miljøene i naturen, fra dype havpassasjer til undersjøiske vulkaner; tropiske laguner til sørlige farvann ved Antarktis. Det er også hjemmet til flere øyer enn noe annet sted på Jorden, fra atoller med kokosnøtter til ufruktbare vulkanøyer og etterlevninger fra juratiden i et druknet kontinent. Det mest bemerkelsesverdige ved Stillehavet er at livet har klart å få fotfeste i alle disse miljøene.