The Kiosk
"Olga har drevet den lille nabolagskiosken sin i årevis. Dagene er forutsigbare: Hun selger aviser, godteri og sigaretter til stamkundene. Men livet hennes er alt annet enn vanlig. En kombinasjon av søtsug og en monoton hverdag har gjort henne så rund at hun ikke lenger kommer seg ut av kiosken. Hun sitter bokstavelig talt fast.
For å rømme fra den lille verdenen sin fordyper Olga seg i reisemagasiner. Hun drømmer om fjerne land, eventyr og et liv utenfor kioskens fire vegger. Drømmene virker uoppnåelige, helt til en absurd hendelse bokstavelig talt slynger henne ut av den trygge tilværelsen.
The Kiosk er en ordløs, humoristisk og ettertenksom fortelling om å føle seg fanget i rutiner og om motet som kreves for å bryte fri. Gjennom en leken animasjonsstil som blander kollasj og akvarell, formidler Melece et subtilt, men kraftig budskap: Noen ganger er et lite dytt alt som skal til for å ta det første skrittet mot friheten."