Avant Card
Vi følger postkortfiguren Ernst på en bisarr reise gjennom postkortenes mangfoldige verden mens han prøver å finne seg selv. Vil han endelig finne lykken?
Ernst er en figur på et postkort i et stativ fullt av andre motiver. Mens de andre kortene rives vekk, blir Ernst stående igjen, stadig mer misfornøyd. En dag blir han nesten solgt, men settes skjevt tilbake. Verden hans kommer i ubalanse, og han faller ut. Slik starter en fargerik reise gjennom ulike stilarter – 2D, 3D, realfilm og stop-motion. "Avant Card" er en hyllest til animasjonshistorien, full av glede, energi og kreative uttrykk.