Santa Cruz...Por Ejemplo
Dokumentaren fokuserer på Santa Cruz de la Salceda, der ni innbyggere ble drept av Franco-tilhengere i 1936. Noen av ofrene ble gravd opp i 2003 og 2004. Dokumentaren undersøker, ved hjelp av vitner, familier og innbyggere, den varige påvirkningen av massakren og undertrykkelsen, som står i kontrast til det vakre castilianske landskapet der lignende tragedier skjedde.