CODE GEASS Rozé of the Recapture
I år sju av Kowa-perioden, i den tidligere Hokkaido-blokken, bor det to brødre kjent som De navnløse leiesoldatene. Keiseren, Callis al Britannia, prøver å bringe kaos til verden med hjelp av sin tjener, Norland og hans Einberg Knights. Rozé og Ash yter motstand fra landene i nord.
I år sju av Kowa-perioden, i den tidligere Hokkaido-blokken, som okkuperes av det ny-britanniske riket, bor to leiesoldater som også er brøde. De er kjent som De navnløse leiesoldatene. Den eldste, Ash, er i utmerket fysisk form og har avanserte ferdigheter som pilot av en Knightmare Frame. Den yngste broren, Rozé, er klartenkt, tar seg av etterretning og utforming av strategier. I fire år har den 100. keiseren, som stoppet Black Knights' frigjøringsplaner, Callis al Britannia, prøvd å skape kaos i verden med hjelp av tjeneren sin, Norland, og Einbergs Knights. Rozé og Ash får sammen med De sju skinnende stjerner, en motstandsgruppe, en forespørsel om å konfrontere imperiet og redde prinsesse Sakuya.