Filmskaperne Martin Scorsese og David Tedeschi viser de fire medlemmene av The Beatles i øyeblikket hvor de slår gjennom internasjonalt og oppnår ufattelig berømmelse. Denne intime filmen inneholder sjeldne opptak fra bak kulissene som ble tatt opp av David og Albert Maysles, og nå restaurert i 4K. Nye opptak og arkivintervjuer med både The Beatles og fans som fikk livet forvandlet belyser denne enestående kulturelle epoken.
Det er godt kjent at The Beatles’ første tur til USA hadde en stor effekt - de føyk oppover listene i rekordfart, horder med hysteriske tenåringsjenter strømmet til og en opptreden på Ed Sullivan slo alle rekorder og ble sett av 73 millioner. «Beatles ‘64» forteller en mer intim historie. Filmskaperne Martin Scorsese og David Tedeschi viser de fire medlemmene av The Beatles idet de slår gjennom internasjonalt og oppnår ufattelig berømmelse. Denne filmen inneholder sjeldne opptak fra bak kulissene som ble tatt opp av dokumentarfilmskapere David og Albert Maysles, nydelig restaurert i 4K. Nye opptak og arkivintervjuer med både The Beatles og fans som fikk livet forvandlet av bandets musikk, belyser denne enestående kulturelle epoken som fortsatt gjør inntrykk i dag.