Det er flott å være Spider-Man, men å være Spider-Man kommer med en pris: Bare Spider-Man kan beskytte de andre i New York fra den formidable skurken som truer byen. Med oppstandelsen av Electro, må Peter konfrontere en fiende mye mektigere enn ham selv. Og når hans gamle venn, Harry Osborn, returnerer, innser Peter at alle fiendene hans har én ting til felles: OsCorp.