Den utrolige historien om den kjempestore pæra
Elefanten Sebastian og hans beste venn, katten Mitcho, bor i den koselige havnebyen, Solby. Her er alt fint helt til byens elskede borgermester, JB, en dag forsvinner. På en fisketur fanger Mitcho en flaskepost fra JB, som skriver at han har strandet på ei øde øy. I flaska ligger også et lite frø som de planter, og i løpet av natta vokser en kjempestor pære fram! Pæra bygges om til et skip, og i det seiler Sebastian og Mitcho ut på et farlig eventyr med pirater, sjødrager og rare spøkelser. Det krever stort mot, men ikke noe kan stoppe de to vennene – som er fast bestemt på å finne den mystiske øya og hente JB hjem til Solby.