Story of... Sugar
Denne episoden utforsker sukkerets historie, og sporer utviklingen fra en sjelden vare til en allestedsnærværende del av et moderne kosthold. Den undersøker sammenhengen mellom sukker, europeiske ekspedisjoner til tropiske øyer og transatlantisk slavehandel. Programleder Kate Comer følger sukkerets reise sammen med andre for å avdekke den bemerkelsesverdige reisen til dette vanedannende stoffet.