Robert Irwin, naturverner og vinner av "Dancing with the Stars" sesong 34, er programleder for "Dancing with the Stars: The Next Pro". Her flytter 12 talentfulle dansere inn i samme hus for å konkurrere i en knallhard audition. Alle kjemper om en ettertraktet plass som proffdanser i sesong 35 av "Dancing with the Stars".