Zes teams van wetenschappers en hun overlevingsexperts worden naar Antarctica gestuurd.
Het extreme weer in drie verschillende regio's van Antarctica bedreigt alle teams in het veld.
De Antarctische omstandigheden beginnen hun tol te eisen op de uitrusting en het team.
Antarctische fauna gedijt in extreem weer, maar klimaatverandering kan zijn voortbestaan bedreigen.
Het seizoen loopt ten einde en de teams verzamelen gegevens voordat ze terugkeren naar Scott Base.