Spider-Man
Een jongeman met spinnenkrachten bevecht de misdaad als een superheld in New York, terwijl hij een normaal leven probeert te leiden.
Na te zijn gebeten door een radioactieve spin krijgt de jonge Peter Parker spinnenachtige superkrachten. In de hoop zijn mogelijkheden te gebruiken voor roem en geweld, is hij blind voor de problemen van anderen en veroorzaakt hij zo de dood van zijn oom Ben als hij een vluchtende misdadiger laat lopen. Peter zweert zijn talent te gebruiken om de misdaad te bestrijden en wordt Spider-Man. Hij vecht met verschillende superschurken, en moet zijn persoonlijke leven op orde houden, waaronder zijn vriendin Mary Jane, zijn baan als fotograaf, en een redacteur die denkt dat Spider-Man een crimineel is.