Conan the Barbarian
Arnold Schwarzenegger speelt de legendarische strijder en held Conan the Barbarian. Hij gaat op een gevaarlijke, bloederige missie om de brute moord op zijn ouders te wreken.
Dit is het verhaal over de pulpheld Conan the Barbarian, dat door Robert E. Howard werd verteld in het tijdschrift Weird Tales. Howards sprookjesachtige verhalen over zwaarden en magie komen samen met de rijke fantasie van schrijver/regisseur John Milius. Oliver Stone en Arnold Schwarzenegger speelt de hoofdrol. In Conan the Barbarian zien we eerst een jonge Conan die zijn ouders kwijtraakt in een bloederige rooftocht van de kwaadaardige krijgsheer Thulsa Doom (James Earl Jones). De jonge Conan wordt verkocht aan slavenhandelaren en als hij groter en sterker wordt, trainen zij hem om te vechten in de barbaarse spelen in de arena. Bij deze gevechten krijgen de winnaars de eer en de verliezers betalen met hun leven. Wanneer Conan steeds machtiger wordt, beseffen zijn meesters dat ze hem niet lang onder controle kunnen houden en ze laten hem vrij in de wildernis. Daar kan hij overleven als dief en avonturier, tot hij per ongeluk een edelsteen van Thulsa Doom steelt. Conan begint een oorlog tegen Doom en zijn achterban van slangenaanbidders en hij zweert dat hij de moord op zijn ouders zal wreken. Hij krijgt hulp van zijn vriend Subotai (Gerry Lopez) en de vrouwelijke krijger en liefde van zijn leven Valeria (Sandahl Bergman). Conan the Barbarian zal hoe dan ook zijn wraak krijgen.