A Spark Story
Een documentaire die een exclusief en meeslepend beeld geeft van het proces van de filmmakers Aphton Corbin (“Twenty Something”) en Louis Gonzales (“Nona”) van Pixar Animation Studios terwijl ze een leidende rol bekleden en ernaar streven hun unieke persoonlijke SparkShorts-visies naar het scherm te brengen.
Bij Pixar Animation Studios krijgen SparkShorts-filmmakers zes maanden en minimale middelen om een team samen te stellen en een korte animatiefilm te maken. Er gelden geen grote regels - filmmakers worden gedreven door hun behoefte om een verhaal te vertellen en de behendige aanpak om dat te doen.
"A Spark Story" laat je kennis maken met Aphton Corbin en Louis Gonzales, twee filmmakers die ernaar streven hun unieke persoonlijke SparkShorts-visies op het scherm te krijgen. Allebei navigeren ze, samen met een producer, door de emotionele achtbaan van het betreden van een leidende rol en het inspireren van hun crew. Corbins film, "Twenty Something", vereiste nieuwe benaderingen van het vertellen van verhalen om de meerdere perspectieven van één personage over te brengen - allemaal met behulp van handgetekende animatie (een zeldzaamheid voor Pixar). De film van Gonzales, “Nona”, kwam vanuit een zeer persoonlijke plek, maar dat weerhield een serieuze schrijversblokkade er niet van om de hele productie bijna te laten ontsporen.
Geproduceerd in samenwerking met Pixar, is "A Spark Story" afkomstig van Supper Club ("Chef's Table") en regisseurs Jason Sterman en Leanne Dare. De documentaire geeft het publiek een exclusieve en meeslepende kijk op de filmmakers en hun korte films, terwijl ze ook de creatieve filosofie verkennen die Pixar uniek maakt. Jason Sterman, Brian McGinn en David Gelb produceren dit.