Remember the Titans
Het verhaal van een pas aangestelde Afro-Amerikaanse footballcoach en zijn schoolteam, tijdens hun eerste seizoen als gefuseerd team in het Virginia van de jaren '70.
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal over een stad die verscheurd werd door wrijving en wantrouwen, maar weer in harmonie wist samen te komen. Na vijftien gewonnen seizoenen degradeert de geliefde coach Bill Yoast (Will Patton). Hij wordt vervangen door de harde, eigenzinnige Herman Boone (Denzel Washington). In dit bijzondere portret van moed en doorzettingsvermogen is te zien hoe deze twee mannen hun meningsverschillen overwinnen en een groep licht ontvlambare jongemannen tot kampioenen smeden.