Wiplala
"Wiplala is een tien centimeter-grote puber van een jaar of veertien. Bij toeval vindt de negenjarige Johannes het kleine mannetje in de keuken achter een pot pindakaas. Johannes is blij iets voor zichzelf te hebben, maar het lukt hem niet lang om dit kleine mannetje voor de rest van het gezin verborgen te houden. Zijn zus, Nella Della (12 jaar), vindt Wiplala wel een interessante jongen, maar vader Blom gelooft niet in kabouters en al helemaal niet in Wiplala’s, totdat Wiplala de hele familie bij een bezoek aan een restaurant per ongeluk klein tinkelt. Als hij niet in staat is ze weer groot te maken begint een spannend avontuur van kleine mensen in de hele grote stad Amsterdam. Zal het hun lukken om hun huis veilig te bereiken en zal Wiplala hen uiteindelijk weer groot kunnen tinkelen? Tijdens de reis groeit het begrip en de band tussen de gezinsleden onderling en krijgt een ieder meer zelfvertrouwen. Nu hij zelf klein is, heeft meneer Blom meer oog voor zijn kinderen en hun kwaliteiten. Ze blijken tot meer in staat dan hij (en zijzelf) ooit dachten.