Friends
Twee totaal verschillende vrienden, de een klein en de ander groot, hebben het leuk samen tot hun werelden met elkaar botsen. Wat begint met plezier, slaat om in verdriet als hun verschillen onoverbrugbaar lijken. In zijn korte film 'Friends' van 8 minuten vertelt Florian Grolig met minimalistische animatie een ontroerend, grappig en inventief verhaal over vriendschap, conflict en hoop.
In zijn bijna acht minuten durende korte animatiefilm 'Friends' vertelt filmmaker Florian Grolig het verhaal van deze twee totaal verschillende vrienden in een kunstzinnige, minimalistische animatiestijl. De complicaties die uit hun band voortkomen, worden getoond in korte, vermakelijke scènes die soms grappig, soms ontroerend en altijd vol verrassende wendingen zitten.
'Friends' heeft geen dialoog nodig. In deze charmante en inventieve korte film spreken de emoties en boodschappen volledig voor zich."