Analysis Paralysis
Anton is een enorme piekeraar. Zelfs de kleinste beslissingen zijn een opgave, en zijn enige vriend is een teckel, tot een dag in het park alles verandert. Op zoek naar een schaakpartner ontmoet hij een woedende tuinierster die jacht maakt op de eigenaar van een verloren gele laars. Hun onverwachte ontmoeting toont dat menselijk contact ons kan bevrijden uit de valkuilen van onze eigen gedachten.
Anton is een enorme piekeraar. Zelfs de kleinste beslissing stort hem in een eindeloze spiraal van mogelijkheden en twijfels, tot hij verlamd raakt door keuzestress. Alledaagse taken worden onoverkomelijke puzzels en hij wordt steeds eenzamer naarmate hij zich meer terugtrekt in zijn hoofd. Zijn enige metgezel is zijn teckel, maar die kan echt menselijk contact niet vervangen. Op een middag zoekt Anton in het park een schaakpartner, het liefst iemand die beter is dan zijn hond. Tegelijkertijd is een tuinierster woedend: haar bloembed is verwoest en ze is vastbesloten de dader te vinden. Het enige spoor is een vermiste gele laars. Hun zoektochten lijken niets met elkaar te maken te hebben: de een uit stil verlangen, de ander uit pure frustratie. Toch kruisen hun paden elkaar. 'Analysis Paralysis' is een dialoogloze animatiefilm die in een kleurrijke en speelse stijl de absurditeit en tederheid van het moderne overdenken vangt. Door humor, metaforen en toeval wordt getoond dat verbinding mogelijk is, zelfs als je gevangen zit in je eigen gedachten. Soms is er maar een ongelukje of een verloren laars voor nodig om je te bevrijden.