Antlers
De mythische, gevreesde 'wendigo' komt tot leven in deze angstaanjagende horrorthriller. Als een lerares uit een stadje in Oregon (Keri Russell) en haar broer (Jesse Plemons), de plaatselijke sheriff, een problematische jongen met een vreemd geheim proberen te helpen, zijn de gevolgen verschrikkelijker dan ze ooit hadden kunnen vermoeden.
In deze verontrustende horrorthriller van de veelgeprezen fantasyfilmproducent Guillermo del Toro en regisseur Scott Cooper merkt basisschoollerares Julia Meadows (Keri Russell) in een klein stadje in Oregon dat er iets mis is met Lucas, een van haar leerlingen. Hij is een stille eenling en als hij vertel- en tekenopdrachten krijgt, presenteert hij verontrustend materiaal over mythische beesten dat is gebaseerd op de lokale overlevering. Julia is bezorgd en probeert meer te weten te komen over het gezinsleven van Lucas. Als blijkt dat hij in erbarmelijke omstandigheden leeft, gaan Julia en haar broer Paul (Jesse Plemons), de sheriff van de stad, op onderzoek uit. Ze ontdekken dat Lucas een gevaarlijk geheim heeft. Als ze uiteindelijk de hele waarheid over de familie van Lucas achterhalen, nemen de zaken een angstaanjagende wending. Meester van het genre Del Toro werkte samen met producenten David S. Goyer en J. Miles Dale, en uitvoerend producenten Jim Rowe, Nick Antosca en Kevin Turen. Het script werd geschreven door C. Henry Chaisson, Nick Antosca en Scott Cooper. Graham Greene, Scott Haze, Rory Cochrane en Amy Madigan schitteren ook in dit huiveringwekkende verhaal waarin een oude dreiging wordt gekoppeld aan onverzadigbare menselijke hebzucht en de hedendaagse gevolgen ervan, zoals armoede, verslaving en milieuverwoesting.