Mickey’s verhaal van de twee heksen
Met Halloween vertelt Mickey een verhaal over twee heksen in opleiding (Minnie en Katrien) die vier tests moeten halen om af te studeren aan de heksenacademie in Happy Haunt Hills. Hoewel Katrien niet zeker weet of ze het zal halen, ontdekken de meiden dat door samen te werken hun magie en hun vriendschap sterker wordt. Als ze een ondeugend spook verslaan, bewijzen ze dat ze het waard zijn om echte heksen te worden!