Fresh Off the Boat
Het zijn de jaren 90 en de 11-jarige hiphopfan Eddie is net met zijn ouders van Chinatown in DC naar een buitenwijk in Orlando verhuisd. Zijn immigrantengezin ervaart een cultuurschok in deze komedie over het nastreven van de Amerikaanse droom. 'Fresh Off the Boat' is gebaseerd op Eddie Huangs memoires Fresh Off the Boat.
Het is 1995 en de 11-jarige hiphopfan Eddie Huang verhuist met zijn familie van Washington DC naar Orlando, Florida. De verhuizing wordt bespoedigd door Eddies vader Louis, die de nieuwe, trotse eigenaar-exploitant is van 'Cattleman's Ranch', een typisch Amerikaans steakhouse, maar Louis verbergt het feit dat de zaken niet zo goed gaan als hij had gehoopt, of zoals hij zijn op geld beluste vrouw Jessica had beloofd. Terwijl Eddies eerste schooldag zwaar is – mede dankzij de Aziatische lunch in een bruine zak en zijn overwegend witte klasgenoten – blijft hij onverschrokken, onder andere vanwege zijn Driepuntenplan: 'Ten eerste: verover een plekje aan de tafel. Ten tweede: ontmoet Shaq. Ten derde: verander het spel, wellicht met de hulp van Shaq.' Alles wat hij nodig heeft om zijn plan in werking te stellen, is een 'witte lunch'. Ondertussen denkt Louis dat de sleutel tot het oplossen van zijn zakelijke problemen ligt in het inhuren van Mitch, een witte gastheer, om zijn voornamelijk blanke klanten te verwelkomen. Eddie leert dat ondanks dat hij zich alleen voelt in zijn nieuwe wereld, hij altijd de liefde en steun van zijn familie heeft, en dat hij zich niet anders hoeft voor te doen om erbij te horen.