Inside the SS
Om de aard van het fanatisme beter te begrijpen, wordt in deze film de bloederige geschiedenis van de jonge vrijwilligers die zich bij de SS, de Schutzstaffel, aansloten gereconstrueerd. Hitler creëerde deze 'beschermingseenheden' in 1925 om zijn persoonlijke veiligheid te garanderen, voordat hij ze gebruikte om echte of ingebeelde vijanden van het regime te onderdrukken en vervolgens, vanaf 1942, de vernietigingskampen te runnen.