Shaun het schaap: Kampioenschaap
Het leven op de boerderij wordt druk wanneer Shaun en zijn vrienden een sportevenement organiseren. Shaun, Bitzer en hun vrienden strijden tegen elkaar in 21 onderdelen. Zie ze draaien, racen, stuiteren, duiken en springen naar de overwinning, maar alleen wanneer de boer niet kijkt.
Shaun en zijn vrienden zijn dolenthousiast over sport en organiseren hun eigen competitie op de boerderij. Volhardend en vindingrijk als altijd nemen Shaun en zijn vrienden het tegen elkaar op in een reeks sportevenementen in hun zelfgebouwde stadion. Met spanning en sensatie gaan Shaun en zijn vrienden voor de winst, terwijl ze er ook voor moeten zorgen dat de boer niet ontdekt wat ze aan het doen zijn.