Firefly
Een scifi-western 500 jaar in de toekomst, in de nasleep van een galactische burgeroorlog, over de afvallige bemanning van een klein transportschip.
De bemanning van een ruimteschip reist door de ruimte nadat de grondstoffen van de aarde zijn opgeraakt en dit hen dwong elders te zoeken in 2517. Kapitein Malcolm 'Mal' Reynolds (Nathon Fillion) stuurt zijn bandietenbemanning overal doorheen om ze in leven en op weg te houden.
De Serenity-bemanning wordt gedwongen een trein te beroven met een onverwachte lading.
De bemanning ontdekt de enige overlevende van een Reaver-aanval op een verlaten ruimteschip.
Mal gaat naar een fuif in de hoop op een klus, maar komt in plaats daarvan in de problemen.
De bemanning heeft een klus in een stad waar Jayne vrienden en vijanden heeft gemaakt.
De Serenity is stuurloos op drift nadat de motor is ontploft. De zuurstof dreigt op te raken.
Mal moet een moeilijke beslissing nemen over een kans om veel geld te verdienen.
Een premiejager genaamd Early wil River gevangennemen en glipt de Serenity binnen.