Rubinrot
Gwendolyn Shepherd is een heel normale 16-jarige tiener. Wat vervelend is, is dat haar familie iets te veel geheimen heeft die allemaal te maken hebben met een tijdreizend gen dat van generatie op generatie wordt doorgegeven. Iedereen weet zeker dat de nicht van Gwen, Charlotte, het gen heeft, dus alles draait constant om Charlotte. Totdat Gwen op een heldere, zonnige dag aan het einde van de 19e eeuw plotseling in Londen belandt. Ze weet meteen dat zij, en niet Charlotte, bestemd is om een tijdreiziger te zijn, ook al staat ze daar niet om te springen. Net zoals ze niet staat te springen om Charlottes arrogante vriend Gideon de Villiers, met wie ze nu een alliantie moet smeden om het grootste geheim uit haar familiegeschiedenis op te helderen. Eén ding is duidelijk: ze zal er alles aan doen om de oude mysteries op te lossen. Wat niet duidelijk is, is dat je tussendoor niet verliefd moet worden, want dat maakt het echt ingewikkeld.