Saphirblau
Gwen heeft net ontdekt dat ze het laatste lid is van de geheime, tijdreizende Cirkel van Twaalf. Nu moet ze omgaan met constant reizen naar het verleden, haar relatie met Gideon en het uitzoeken van duistere geheimen rondom de Cirkel.
Gwens leven is een achtbaan geweest sinds ze ontdekte dat ze de Robijn was: het laatste lid van de geheime, tijdreizende Cirkel van Twaalf. Ze ging op zoek naar de geschiedenis van de andere tijdreizigers en ze probeerde erachter te komen wat alle mysteries en voorspellingen rondom de Cirkel werkelijk betekenen. Gwen krijgt gelukkig veel hulp. Haar beste vriendin, Lesley, volgt ijverig elk spoor op internet. James de geest leert Gwen hoe ze zich op een 18e-eeuws feest moet gedragen. En Xemerius, de waterspuwerdemon die Gwen volgt sinds hij haar betrapte toen ze Gideon in een kerk kuste, geeft advies over van alles en nog wat. Natuurlijk is Gideon de Diamant er ook nog. Het ene moment is hij erg warm, het andere moment is hij ijskoud. Gwen weet niet zeker wat er aan de hand is, maar ze zal erachter komen.