Smaragdgrün
Gwen's hart is gebroken. Kan ze Gideon ooit nog vertrouwen? Maar er is geen tijd voor tranen. Er gebeurt iets ongelofelijks en Gwen komt in een race tegen de klok terecht.
Na de gebeurtenissen in Sapphire Blue is Gwen diepbedroefd en in de war over wie ze is en wat de echte krachten van de Raven zijn. Omdat ze niet meer weten wie ze kunnen vertrouwen, proberen Gwen en Leslie met behulp van een brutale waterspuwer erachter te komen welke snode plannen de graaf in petto heeft. Met behulp van haar persoonlijke stopwatch probeert Gwen de diepe geheimen van de Lodge te ontdekken. Zal Gwen Gideon in vertrouwen durven nemen nu ze hem nodig heeft, of is haar wantrouwen terecht en zullen ze voor altijd uit elkaar gaan?