Sneaker Wars: Adidas v Puma
‘Sneaker Wars: Adidas V. Puma’ draait om de legendarische rivaliteit tussen twee iconische sportkledingmerken, die is ontstaan door een vete tussen de broers Adi en Rudi Dassler. In deze serie, die interviews met experts bevat, wordt onthuld hoe hun persoonlijke conflict tot innovatie leidde en de sneakerbranche en sportcultuur transformeerde. Ontdek wat het cultureel erfgoed van deze historische concurrentiestrijd is.
‘Sneaker Wars: Adidas V. Puma’ duikt in de felle, decennialange rivaliteit tussen twee wereldwijde sportkledinggiganten die is ontstaan door een familievete. De broers Adi en Rudi Dassler richtten respectievelijk Adidas en Puma op, en zetten hun persoonlijke conflict om in een strijd voor dominantie in de sportwereld. In deze serie wordt ingegaan op de oorzaak van hun breuk, hun innovatieve bijdragen aan de sportcultuur en hoe de sneakerbranche werd getransformeerd door hun concurrentiestrijd. In interviews met experts, atleten en insiders worden verder de belangrijkste momenten in de geschiedenis van de merken belicht, hun wereldwijde invloed op de mode en het culturele erfgoed van twee rivaliserende broers die het spel voor altijd hebben veranderd.
In de sportgeschiedenis geldt de decennialange vete tussen Adidas en Puma als een van de hevigste.
Sportkleding is niet meer hetzelfde als Puma deelneemt aan NYFW en Adidas en Kanye West samenwerken.
Bjorn Gulden gaat van Adidas naar Puma, terwijl beide merken hun felle rivaliteit voortzetten.