The Fast and the Furious
LAPD-agent Brian O'Conner moet infiltreren in de racewereld van L.A. Zijn missie: een bende dieven ontmaskeren die met opgevoerde wagens vrachtwagens overvallen. Al snel raakt hij verstrikt in de wereld van de beruchte straatracer Dominic Toretto, met alle gevaarlijke rivaliteit en geheimen van dien.
In de opgefokte straten van Los Angeles is Dominic 'Dom' Toretto (Vin Diesel) de koning van de racewereld. Hij laat rivalen als bendeleider Johnny Tran (Rick Yune) achter zich in races van een kwart mijl. Ondertussen gaat LAPD-agent Brian O'Conner (Paul Walker) undercover. Hij infiltreert de scene om een bende dieven te ontmaskeren die met opgevoerde auto's vrachtwagens overvallen. Strijdende partijen, geheimen en snelle races brengen Dom en O'Conner op ramkoers.