Madu
Van oefenen op blote voeten in de straten van Lagos tot optreden op een podium in Engeland: in 'Madu' wordt de 12-jarige Anthony Madu gevolgd terwijl hij zijn huis in Nigeria verlaat om te gaan studeren aan een van de meest prestigieuze balletscholen ter wereld. Dit is een verhaal over moed, groei, buitengewone obstakels, een onverwachte complicatie die zijn dromen in gevaar brengt en vooral zijn zoektocht om erbij te horen.
Van oefenen op blote voeten in de straten van Lagos tot optreden op het podium in Engeland: in 'Madu' wordt de 12-jarige Anthony Madu gevolgd terwijl hij zijn huis in Nigeria verlaat om te gaan studeren aan een van de meest prestigieuze balletscholen ter wereld, de Elmhurst Ballet School. Anthony, die zelden buiten zijn buurt in Lagos is geweest, komt terecht in een vreemde nieuwe wereld waarin zijn grootste droom plotseling binnen handbereik is. Dit is een verhaal over moed, groei, buitengewone obstakels, een onverwachte complicatie die zijn dromen in gevaar brengt en vooral zijn zoektocht om erbij te horen. 'Madu' is een meeslepende, emotionele, gelaagde film die zich afspeelt op verschillende continenten.