Santa Cruz...Por Ejemplo
De documentaire richt zich op Santa Cruz de la Salceda, waar in 1936 negen inwoners werden gedood door Franco-aanhangers. Sommige slachtoffers zijn opgegraven in 2003 en 2004. Via getuigen, familie en inwoners wordt de blijvende impact van het bloedbad en de onderdrukking duidelijk. Het contrasteert met de schoonheid van het Castiliaanse landschap waar soortgelijke tragedies plaatsvonden.