Bringing Out the Dead
Frank Pierce is een paramedicus op het randje van de waanzin na te veel jaren werken en te veel geredde en verloren levens. Op een nacht ontmoet hij Mary, de dochter van een man die hij geprobeerd heeft te redden. Samen gaan ze de confrontatie aan met de spoken uit hun verleden en ontdekken ze dat je verlossing kunt vinden bij de levenden.
Nicolas Cage en Patricia Arquette schitteren in deze verpletterende, zwart-komische thriller van legendarische regisseur Martin Scorsese. Frank Pierce (Cage) is een paramedicus met een burn-out die nachtdiensten draait in de wijk Hell’s Kitchen in New York. Hij wordt achtervolgd door visioenen van mensen die hij niet heeft kunnen redden. In drie typisch chaotische nachten met drie verschillende partners – Larry (John Goodman), Marcus (Ving Rhames) en Walls (Tom Sizemore) – raakt Frank op zijn wanhopige zoektocht naar verlossing alleen nog maar meer de weg kwijt.