Epifanía
Bondekvinnen Doña Marta sørger over sin tapte datter. Da hun finner den lille, drageaktige skapningen Epifanía, oppdrar hun den som sin egen. Men Epifanía vokser, og lengselen etter å fly fritt blir stadig sterkere. Doña Marta må til slutt lære seg å gi slipp på sin kjære venn.