Birdman
I et forsøk på å få i gang karrieren etter at superhelt-filmfranchisen hans dør, skriver, regisserer og spiller en psykotisk skuespiller i et Broadway-stykke som blir en usannsynlig suksess når han prøver å skyte seg selv i hodet under premieren.
Michael Keaton blir med Emma Stone, Edward Norton, Zach Galifianakis og Naomi Watts i denne gripende historien om berømmelse, fantasi og nye sjanser. Når en tidligere superheltfilmstjerne (Keaton) prøver å gjøre comeback på Broadway, strever han med tvil, brutale kritikere og den fremmedgjorte datteren sin (Stone) i denne fantasifulle, morsomme filmen fra forfatter/regissør Alejandro González Iñárritu.