Den fantastiske historiefortelleren Guillermo del Toro kommer med et utenomjordisk eventyr som foregår i 1960-tallets Amerika, der en kvinnes liv endres for alltid etter hun oppdager et hemmelig eksperiment.
Den fantastiske historiefortelleren Guillermo del Toro kommer med et utenomjordisk eventyr som foregår i 1960-tallets Amerika under den kalde krigen, der en kvinnes liv endres for alltid etter hun oppdager et hemmelig eksperiment. Elisa, en stum vaktmester (Sally Hawkins), er fanget i et isolert liv på et statlig høysikkerhetslaboratorium når hun oppdager et hemmelig eksperiment. Da starter hun en uventet kjærlighetsreise som skal endre henne, i denne magiske historien der Octavia Spencer også spiller.