Kraken
Marinbiolog Johanne undersøker sonisk lusebehandling ved en lokal laksefarm i Norges dypeste fjord. Når to gutter dør, oppdager hun at teknologien har vekket den mytiske Kraken, et enormt, urgammelt og mangearmet monster som er klar til å knuse og sluke alt som beveger seg eller våger å lage lyd.