Bølgen
Alarmen går ved skredsenteret i Geiranger. Raset geologene har fryktet er et faktum, og en enorm flodbølge er på vei mot Geiranger. Den erfarne geologen Kristian Eikjord er plutselig midt i sitt livs verste mareritt når han er separert fra familien sin bare ti minutter før infernoet treffer. Det blir en kamp mot tiden før de mektigste kreftene i norsk natur treffer land.