En etterforsker i avdelingen for lukkede saker søker hevn i etterforskningen av drapene på familien og ekspartnerne. Han avslører sannheten bak en lukrativ, men ekstremt dødelig narkotikaoperasjon.
Mark Wahlberg leverer en eksplosiv opptreden i denne actionfylte thrilleren basert på det legendariske TV-spillet. Max Payne er en rebellpurk som ikke følger regelboka og har lite å tape. Bestemt på å ta hevn skal han spore opp de som var ansvarlige for det brutale drapet på familien hans, men etterforskningen tar ham med på en marerittaktig reise.