Aladdin og røvernes konge
Aladdin og Sjasmin planlegger bryllupet sitt med hjelp av sin gode venn Genie. Men de legendariske førti røverne ønsker å ødelegge festlighetene.
Når Aladdin og Sjasmin endelig skal gifte seg, blir seremonien avbrutt av de beryktede førti røverne, som er ute etter en spesiell bryllupsgave. Gaven viser seg å være et mystisk orakel som hevder at Aladdins far er i live. Aladdin oppdager at faren hans er de førti tyvenes konge, som ønsker orakelets hjelp til å finne Midas' hånd, som kan forvandle hva som helst til gull.