Etter en episk sommer på Camp Shallow Lake vender Wildcats tilbake til East High for å sette opp musikalen “High School Musical 3: Senior Year”. Men ingenting blir som planlagt når rektor Gutierrez annonserer at Disney har bestemt seg for å spille inn den etterlengtede “High School Musical 4: The Reunion”-filmen på East High, samtidig!