Little Big Men
28. august 1982 satt Cody Webster og noen skolekamerater fra Kirkland i Washington og trippet på benken før de skulle spille om mesterskapstittelen i Little League World Series. For voksne på tribunen og hjemme handlet dette om mer enn baseball. Minnene om amerikanske gisler og oljekrise var fortsatt ferske, og den nye presidenten var på bedringens vei etter et attentatforsøk samtidig som han måtte håndtere nye trusler fra Sovjetunionen.
28. august 1982 satt Cody Webster og noen skolekamerater fra Kirkland i Washington og trippet på benken før de skulle spille om mesterskapstittelen i Little League World Series. Deres fokus var nettopp det du ville forventet fra 12-åringer: treff ballen, slå strike, kryss fingrene og så kanskje – kanskje – kunne de vinne. For de voksne på tribunen og hjemme handlet dette om mye mer enn en baseballkamp. Minnene om amerikanske gisler og oljekrise var fortsatt ferske, økonomisk ubehag fra slutten av 70-tallet fortsatt til stede, og den nye presidenten fortsatt på bedringens vei etter et attentatforsøk mens han forsøkte å håndtere nye trusler fra Sovjetunionen. Samtidig, på den lille baseballbanen i Williamsport, Pennsylvania, hvor USAs sport ble feiret hver sommer, hadde ingen amerikanske lag vunnet det internasjonale Little League World Series mesterskapet på mer enn ti år. Da Kirkland spillerne løp ut på banen fra benken den dagen, løp de inn i et mye større spill enn baseball. Hva de gjorde, hvordan de gjorde det, og hva som skjedde med hver av spillerne i årene etterpå, er en svært mangesidig historie. Den Emmy-vinnende filmskaperen Al Szymanski utforsker hva som skjedde med barndomskameratene, som opplevde sitt livs høydepunkt før livet deres egentlig hadde kommet i gang.