Inspirert av den utrolige sanne historen om komponisten Joseph Bologne, Chevalier de Saint-Georges. Den uekte sønnen til en afrikansk slave og en fransk plantasjeeier når usannsynlige høyder i det franske samfunnet som en hyllet fiolinist-komponist og fekter, samt et skjebnesvangert kjærlighetsforhold og krangel med Marie Antoinette og hennes hoff.