Bibelens tapte skatter
I denne fengslende serien møter vi arkeologer i Midtøsten når de går i gang med enda en sesong med utgravinger. De leter etter byene og sivilisasjonene vi kjenner fra Bibelen. Fra den tapte byen vi hører om i Andre Mosebok, til det kjente Babels tårn i Irak, kaster funnene nytt lys over Bibelens mest kjente fortellinger. Med flotte dataanimasjoner og innebygde kamera får vi se skatter som har vært begravde i flere tusen år.