Bombing Pompeii
Pompeii. Verdens mest forbløffende historiske tidskapsel. Den én gang livlige og utbredte romerske byen lå begravet under aske og stein i århundrer etter Vesuvs utbrudd i år 79 e.Kr. Men byen ble nesten ødelagt en andre gang – under Den andre verdenskrig. Denne oppslukende spesialen følger det ekstraordinære oppdraget til et vitenskapelig team mens de sporer opp bombene for å redde denne utrolige eldgamle byen fra ytterligere ødeleggelse. Og gjennom teamets arbeid vil vi løse mysteriet om hvorfor Pompeii ble et mål for USA og Storbritannia under Den andre verdenskrig.